Incompany

Didactech verzorgt, naast online trainingen, ook fysieke workshops in Nederland en België. Bekijk de mogelijkheden hieronder, of neem contact met ons op voor een persoonlijk aanbod. 

Keynotes

We bieden op maat gemaakte keynotes over technologie & onderwijs. Geen lange verhalen, maar veel voorbeelden en praktische handvatten, dat is onze kracht!

Voorbeelden:

"Blond en een bril, wat weet ik nou van digitalisering af?"

In de snel evoluerende wereld van vandaag de dag lijkt het soms alsof technologie en digitalisering voorbehouden zijn aan de technisch onderlegden. Maar is dat echt zo? Kunnen docenten, ongeacht hun digitale achtergrond, betekenisvol lesgeven aan Generatie Z & A? Wat zijn de behoeften van deze nieuwe generaties en hoe kunnen we hen begeleiden naar dieper leren?

In deze keynote gaan we op een interactieve en humoristische reis om te ontdekken wat er echt nodig is voor docenten om hun weg te vinden in het digitale tijdperk. We duiken in de basisvaardigheden op het gebied van ICT en mediawijsheid die elke docent zou moeten beheersen. Maar we doen dit zonder al te veel technische poespas en met een gezonde dosis humor.

We zullen de mythes rondom digitalisering ontkrachten en laten zien dat je geen computerwonder hoeft te zijn om de voordelen van technologie te benutten in het onderwijs. Samen zullen we praktische tips en trucs delen om docenten te helpen zich zelfverzekerder te voelen in de digitale wereld, en belangrijker nog, om studenten te begeleiden naar dieper leren in de 21e eeuw.

Dus, of je nu blond bent, een bril draagt, of gewoon een beetje digitaal uitgedaagd bent, deze keynote zal je inspireren en voorzien van de tools die je nodig hebt om met vertrouwen de digitale klaslokalen van morgen binnen te stappen. Samen gaan we bewijzen dat digitalisering geen mysterie hoeft te zijn, en dat betekenisvol onderwijs voor iedereen binnen handbereik ligt.

ChatGPT & De Verleiding van Virtueel Klaslokaal: Leren in de 21e Eeuw"

Met de komst van AI zoals ChatGPT, wordt onderwijs meer dan ooit een dynamische omgeving. Denise toont hoe deze technologieën het leren beïnvloeden en hoe we ze kunnen benutten om het onderwijs te verrijken.​

Digitale Knoppenkunde; docentenvaardigheden

Wat heeft de docent nodig om betekenisvol les te kunnen geven aan generatie Z & A? Wat zijn hun behoeftes en hoe stuur je aan op dieper leren? In deze keynote kijken we naar de basisvaardigheden op het gebied van ICT en Mediawijsheid die elke docent zou moeten hebben; interactief en met een dosis humor.

Een online leven, een nieuw soort burgerschap.

In onze hyperverbonden wereld is het begrip van digitaal burgerschap essentieel. Denise belicht de vaardigheden die nodig zijn voor verantwoord online gedrag en hoe we deze in het onderwijs kunnen integreren.

Op maat gemaakt

Didactech is gespecialiseerd in het aanbieden van gepersonaliseerde studiedagen en opleidingen. 

Neem contact op voor de mogelijkheden.

Interne opleiding

We verzorgen de opleiding Educatief Technoloog ook intern (vanaf 6 deelnemers). De opleiding bestaat uit 9 sessies en wij organiseren graag een afsluitende activiteit voor de deelnemers. 

Neem contact op voor een aanbod.

Workshops

De sessies uit de opleiding Educatief Technoloog zijn ook individueel te boeken.  De werksessies duren 3 uur en bestaan uit een deel theorie & voorbeelden, en een praktische werksessie waarin docenten direct aan de slag gaan met het creëren van een les. 

 

  • Spoedcursus Educatief Technoloog

    Ontdek in slechts 3 uur de essentiële fundamenten van educatieve technologie. Deze instapworkshop verwelkomt deelnemers van elk niveau en biedt praktische, toegankelijke tips en trucs. Verken digitale tools, multimedia learning, mediawijsheid en de nieuwste onderwijstechnologieën. We dagen je uit om binnen deze korte tijdspanne een complete les te creëren, doordrenkt met digitale didactiek, met de hulp van AI.

  • Artificial intelligence

    Tijdens deze werksessie leer je om slim gebruik te maken van verschillende AI tools. Je leert hoe je lessen kan ontwikkelen die interactie en betrokkenheid bevorderen. Daarnaast leer je alle Tips & Tricks voor het goed (en veilig) gebruiken van AI tools zoals ChatGPT.

  • Digitale Tools

    Tijdens deze sessie ga je aan de slag met digitaal tools die je lessen kunnen ondersteunen. We hebben tools uitgekozen die jouw lessen efficiënter, overzichtelijker of leuker maken, gebaseerd op de 12 bouwstenen voor effectieve didactiek.

  • Multimedia learning

    We trappen de sessie af met the "Cognitive Theory of Multimedia Learning" (CTML) en leggen uit hoe je digitaal onderwijs het beste kunt aanbieden en wat nodig is om een goed leerrendement te halen. Daar gaan we aan de slag met het maken van een podcast en gaan we met flip(grid) een kennisclip opnemen.

  • Grafisch ontwerp

    In deze sessie gaan we kijken hoe we informatie op een overzichtelijker manier kunnen presenteren. Zowel vanuit een docent als student perspectief. In het tweede deel van de sessie gaan we aan de slag met het maken van infograpics, tijdschriften en een mini-website.

  • Gamification

    In deze sessie leer je meer over het nut en de noodzaak van Gamification, Serious gaming en gamebased leren. Je gaat een educatieve escaperoom spelen én maken, en tijdens de sessie bouw je een game van je eigen lesstof met behulp van Seppo.

  • Virtual reality

    Over virtual reality in het onderwijs valt veel te zeggen. We beginnen met de 3 soorten VR die je in het onderwijs kan inzetten en gaan het daarna hebben over welke hardware daarbij aansluit. In het tweede deel van de sessie gaan we zelf een 360 graden foto maken en deze omzetten naar een interactieve VR omgeving (of escape room)

  • Augmented reality

    Tijdens deze sessie leer je over de meest toegankelijke vorm van immersive media; Augmented reality. We laten je een aantal voorbeelden zien waarbij er een digitale laag is toegevoegd aan de echte wereld, en we gaan onze eigen (bewegende) 3D avatar maken in augmented reality.

  • Computational thinking

    Om aan de slag te gaan in een werkveld vol digitalisering en robotisering hebben onze studenten/leerlingen de vaardigheden nodig om hiermee om te gaan. In deze sessie gaan we de nadruk leggen op 1 van die 21ste eeuwse vaardigheden; computational thinking. We leren je hoe je problemen kan ontleden, patronen kan herkennen en hier een plan van aanpak van kan maken. In het laatste deel van de sessie gaan we zelf een algoritme maken met leuke toegankelijke tools.

  • Mediawijsheid & Informatievaardigheden

    In deze sessie gaan we actief aan de slag met mediawijsheid en hoe je dit kan verweven in je lessen. Tijdens de sessie besteden we aandacht aan informatievaardigheden en hoe je in positieve zin gebruik kan maken van zoekmachines en artificial intelligence.